Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje první kniha

Procházím kolem knihkupectví a vidím stále nové publikace. Je mi naprosto jasné, jak je složité dělat propagaci na knihu. Ještě těžší to je, když mám dělat promo sama na sebe. Zkoušeli jste někdy psát PR sami o sobě? Já teď poprvé

Přemýšlela jsem jak celý tento článek, představující moji první knihu, pojmout. Nejlepší nápad mi připadalo napsat rozhovor. Nikdo se však k tomu moc neměl, no tak jsem jej udělala sama se sebou.

Jakmile jsem vypustila do světa informaci, že jsem napsala knihu, lidé se mě ptali na spousty věcí. Ty otázky jsem tedy použila pro tento rozhovor. Vzhledem k tomu, že dobrá odpověď je to, co vás napadne druhý den, dost jsem se rozepsala.

Je to tvůj příběh?

Ano i ne. Myslím, že každý spisovatel (i když nevím, zda se mohu nazývat spisovatelem) čerpá ze svého života. Jsou tam tedy mé vlastní zážitky a zkušenosti, hlavně popis dětství a pár historek s muži. Někteří se v příběhu určitě najdou, i přestože jsem je trochu přibarvila. Taky to tehdy mohli vidět úplně jinak než já. Každý máme svoji realitu, kterou vidíme a žijeme.

Převážně je však příběh vymyšlený, včetně postav. Pracuji jako terapeut čínské medicíny a denně slýchám životní příběhy různých žen. Každý příběh je jiný, ale v podstatě stejný. Všechny řešíme to stejné. Chceme lásku, ale bojíme se zranění. Chceme žít podle svého a bojíme se, co na to řekne okolí. Máme sny a stydíme se za ně. Z pohledu psychosomatiky je toto nevyjádření emocí začátek nemocí. Dalo by se říci, že jsem tato terapeutická sezení vložila do jednoho děje.

Opravdu jsou všechny postavy vymyšlené?

Já bych se hlavně chtěla vyvarovat toho, aby si hlavní ženskou hrdinku lidé spojovali se mnou. Sice jsem čerpala z části ze svého života, ale nejsem to já. Pravdou je, že ne všechny postavy jsou vymyšlené. Klaus je skutečný. Když jsem začala psát, potřebovala jsem nějaký charakter, který hrdinku provede životní změnou. V té době byl můj bratr v Kanadě a často se objevoval s Klausem na fotografiích na FB. Líbil se mi a přesně seděl mé představě. Napsala jsem ho tedy podle fotografie a osobně se s ním setkala až teď na podzim, kdy kniha už byla připravena do tisku. A víte co. Naprosto přesně jsem se trefila. Je téměř stejný, jako Klaus z knihy. Samozřejmě od začátku věděl, že jsem si vzala jeho osobu jako hlavního hrdinu a souhlasil s tím. Lépe řečeno, byl tím nadšen.

Proč jsi vlastně napsala knihu?

Byla to pro mě terapie. Jak jsem říkala, pracuji s lidmi. Pomáhám jim řešit jejich zdravotní problémy pomocí celostního přístupu, což vyžaduje i práci s emocemi. Celý den tedy poslouchám a něco řeším. Večer jsem tedy potřebovala tu „popelnici“ někam vysypat a vznikl z toho tento příběh. A popravdě, vždy to byl tak trochu můj sen, napsat knihu. Teď když ji fyzicky vidím před sebou, s tím krásným obalem, který mi navrhla kamarádka, tomu stále nemohu uvěřit.

Blíží se křest a uvedení knihy na trh. Už víš, kdo knihu pokřtí?

Ano, s obrovskou radostí mohu říci, že knihu pokřtí Albert Černý ze skupiny Lake Malawi. A tady bych ráda hned odpověděla na otázku proč zrovna on.

Bylo pondělí a já seděla u kamarádky, poprvé jsem viděla navržený obal a byla jím nadšená. Začala jsem tedy přemýšlet i nad programem křtu a kdo vlastně bude tím, kdo udělá pomyslnou sudičku. Nic mě nenapadalo a já si řekla své obvyklé „nechám tomu volný průběh“. Na středu jsme měli lístky na koncert někoho, o kom jsem nikdy před tím neslyšela. No, a když Albert přišel na improvizované jeviště na Náplavce, věděla jsem, že tou „sudičkou“ mát být on. Byla jsem z celé kapely úplně unešená. Bylo tak moc vidět, že hudbu dělají s láskou, od srdce. Kdo mě zná, ví, jaká jsem v hudbě konzerva a jediné, co mi pořád dokola hraje v autě je Pink Floyd. Tak od teď s nimi i Lake Malawi.

No a kromě toho, Albert je anděl. A kdo jiný by měl knihu pokřtít.

Už máš domluvené nějaké prodejce?

Tak tohle je nejčastější otázka. A odpověď zní, nemám. U mě opravdu platí, že nechávám věcem tak trochu volný průběh. Kdo si knihu má přečíst, k tomu se do rukou dostane. Vím to.

 

Tak teď nevím, zda si mám poděkovat za rozhovor J

Oficiální stránky ke knize jsou www.postopachandela.cz a kliknout si můžete i na Facebook.

 

 

 

 

Autor: Jana Kubíčková | úterý 12.1.2016 22:14 | karma článku: 8,15 | přečteno: 432x
  • Další články autora

Jana Kubíčková

Amélie - kapitola IV.

Po několika měsících další kapitola, vypadá to, že s novým rokem přišla nová energie. 2017 v mém psaní nějak drhnul.

6.1.2018 v 11:28 | Karma: 8,02 | Přečteno: 280x | Diskuse| Ona

Jana Kubíčková

Amélie - kapitola III.

Zjistila jsem, že psaní blogového příběhu na pokračování není to, co mohu dělat. Nějak mi nejde se k tomu dokopat. Tak pro vás, co Amélii sledujete, po dlouhé době další kapitola.

3.4.2017 v 21:25 | Karma: 8,46 | Přečteno: 266x | Diskuse| Ona

Jana Kubíčková

Hon na čarodějnice ve 21. století

Aneb proč léčení bylinkami leží v žaludku „vrchnosti“ již po několik staletí a stále hledají prostředky jak jej vymýtit.

12.7.2016 v 20:59 | Karma: 26,38 | Přečteno: 1565x | Diskuse| Ostatní

Jana Kubíčková

Amélie - Kapitola II.

Amélie se vrátila do své malé podkrovní kanceláře, zapálila několik svíček a konečně pustila počítač.

2.7.2016 v 19:46 | Karma: 16,22 | Přečteno: 326x | Diskuse| Letní povídka

Jana Kubíčková

Amélie - Kapitola I.

?Po tom, co jsem ukončila knihu mi nějakou dobu psaní nechybělo. Teď zase ano. Tak tady je malý letní příběh na pokračování.

23.6.2016 v 11:00 | Karma: 25,24 | Přečteno: 1074x | Letní povídka

Jana Kubíčková

Žijeme svůj osobní příběh?

Dnes ráno jsem si v autě po delší době pustila audioknihu Alchymista od Paula Coelho. Starodávný příběh, plný jednoduché moudrost, který spisovatel převyprávěl a předal jej s ještě větší hloubkou světu.

16.3.2016 v 11:57 | Karma: 18,23 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní

Jana Kubíčková

Psychosomatika v praxi, aneb nemoc z politiky

Trochu s nadsázkou – jak je to vlastně s tím, když je nemoc tzv. psychosomatická aneb jak psyché působí na soma.

22.2.2016 v 23:16 | Karma: 16,49 | Přečteno: 466x | Diskuse| Ostatní

Jana Kubíčková

Uprchlická krize, aneb historie se tak trochu opakuje

Tento článek je kombinací ukázek ze dvou knih, které jsem teď přečetla. Vkládám jej jen tak, pro zamyšlení. Rozhodně si neklade za cíl vyřešit jakýkoliv problém, jen třeba obohatit o další pohled.

27.1.2016 v 20:55 | Karma: 18,08 | Přečteno: 999x | Diskuse| Ostatní

Jana Kubíčková

Kniha Po stopách anděla - včera jsme ji slavnostně uvedli do života

V sobotu 23. 1. 2016 jsem pokřtila svoji první knihu Po stopách anděla. Do světa ji s láskou vypustil Albert Černý ze skupiny Lake Malawi.

24.1.2016 v 19:03 | Karma: 9,60 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ostatní

Jana Kubíčková

Proč neumíme být smutní

Článek pro ty, jež vědí, že emoce jsou divoké koně a zkrotit je vyžaduje sílu a neustálé poznávání sebe sama.

20.12.2015 v 14:19 | Karma: 10,83 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ostatní

Jana Kubíčková

Ženo, probuď se!

Nechci psát o ranním vstávání, spíše jsem se po mém dnešním pracovním dni zamyslela nad poetickou otázkou – Ženo, kam kráčíš?

2.10.2015 v 17:36 | Karma: 13,95 | Přečteno: 762x | Diskuse| Ostatní

Jana Kubíčková

Doplňky stravy a bylinky. Jak je vybrat, aby fungovaly?

„Co byste mi tedy doporučila užívat?“ Takto zní jedna z nejčastějších otázek, kterou mi lidé v mé přírodní lékárně pokládají. A moje odpověď? Nevím.

24.9.2015 v 17:22 | Karma: 13,83 | Přečteno: 653x | Diskuse| Ostatní

Jana Kubíčková

Malé noční zamyšlení nad uprchlickou krizí

Právě jsem se vrátila z hospody, kde se strhla hádka na téma pomoci nebo vyhostit. Restaurační zařízení jsou pro Čechy typickým místem pro řešení globálních problémů, ale celá diskuze mě donutila k zamyšlení. Kde vlastně stojím já

7.9.2015 v 23:00 | Karma: 27,14 | Přečteno: 1295x | Diskuse| Ostatní

Jana Kubíčková

Dělat si starosti je hřích. Znamená to, že nevěříte v Boha

Úžasné karibské přísloví, které skrývá mnohem více, než se na první pohled může zdát. Každopádně to vypadá, že jsme národ hříšníků.

16.6.2015 v 21:48 | Karma: 11,05 | Přečteno: 514x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 687x
Pro každého budu někdo jiný. Pro někoho blázen, pro druhého taky blázen, jen jiný. Píšu ráda o tom co kolem sebe každý den vidím, na co si mi lidé stěžují a o dialozích v mé hlavě ... V každodenním životě hraju roli podnikatelky, manželky, dcery, sestry, kamarádky ....

 

Moje kniha - Po stopách anděla

 

Příběh Amélie - na pokračování na blogu iDNES.cz - vkládat budu tak, jak se dostanu ke psaní a jak mi budou přicházet nápady ....

Seznam rubrik